Bil | Handledarkurs

Att mängd­träna hemma är ett bra komplement till utbildningen på trafikskolan. Handledarkursen krävs för att få övningsköra privat. Både elev och handledare behöver gå en handledarkurs för att få övningsköra tillsammans. I nuläget erbjuder vi endast handledarkursen på svenska!
Pris: 450 kr
Bokning: Kontakta oss för bokning
Kommande tillfällen: Se nedan

Kommande tillfällen

5 juli 10.30-14.00

Fullbokad

16 augusti 10.30-14.00

Platser finns

Boka kursplats

Dina kontaktuppgifter

Är ni flera som ska gå kursen? Lägg isåfall till fler personnummer nedan.

Är det något speciellt ni vill nämna för er bokning?

Handledarkurs för personbil

Handledarkursen är obligatorisk för övningskörning hemma

Innan du kan börja övningsköra tillsammans med en privat handledare, måste du och din handledare delta i en handledarkurs. En handledarkurs är en utbildning som syftar till att ge dig och din handledare de verktyg ni behöver för att övningsköra på ett säkert och effektivt sätt.

Handledarkursen fokuserar på viktiga ämnen som trafiksäkerhet, trafikregler, kommunikation mellan förare och passagerare, risker med alkohol och droger, och tips för att hantera olika trafiksituationer. Under kursen går du igenom allt du behöver veta för att kunna övningsköra på ett ansvarsfullt sätt.

Det är viktigt att båda, både du och din handledare, deltar i handledarkursen för att ni ska ha samma kunskap och förståelse kring övningskörning. Detta gör det också enklare att ha en bra kommunikation och samarbete under övningskörningen.

Efter kursen

När du har gått igenom handledarkursen och fått ditt körkortstillstånd, kan du börja övningsköra med din privata handledare. Under övningskörningen får du chansen att praktisera det du har lärt dig under kursen och utveckla dina färdigheter som förare.

Handledarkursen är en viktig del av körkortsutbildningen och är till för att öka trafiksäkerheten och minska risken för olyckor på vägarna. På Majornas Trafikskola erbjuder vi handledarkurser av hög kvalitet som hjälper dig och din handledare att bli trygga och självsäkra under övningskörningen. Våra erfarna instruktörer leder kurserna och ger dig den kunskap och de verktyg som du behöver för att bli en säker och ansvarsfull förare. Kontakta oss gärna för mer information om våra handledarkurser.

Bokning och anmälan

Du kan boka din plats till våra handledarkurser olika sätt. Vanligast är att du skickar ett mail till oss, men det går självklart även bra att ringa eller komma förbi vår reception. Du kan också använda formuläret ovan för att boka upp till 4 personer samtidigt till ett kurstillfälle.