Bil | Teori

Med hjälp av det senaste digitala studiematerialet och obegränsat antal övningsprov ger vi dig bästa möjliga förutsättningar för att klara det obligatoriska teoriprovet.
Digitalt teoripaketet: 1500 kr
Bokpaket: 650 kr
Bokning: Kontakta oss för bokning

Teori för personbil

Obligatorisk teoriutbildning

Den teoretiska delen av körkortsutbildningen ses av många som ett jobbigt moment, något vi försöker råda bot på genom att erbjuda en modern form av teoriutbildning. Via dator eller telefon kan du studera teorin digitalt och dessutom utföra obegränsat antal av övningsproven från Sveriges Trafikutbildares Riksförbund.

Teorin för körkort är en del av körkortsutbildningen som innehåller teoretisk kunskap om trafikregler, säkerhet och körteknik. För att ta körkort krävs det att man har goda kunskaper i teorin och att man klarar ett teoriprov som testar ens kunskaper inom området.

Teoridelens innehåll

Teorin för körkort är viktig eftersom den hjälper blivande förare att förstå trafikregler och vägmärken, och att lära sig vilka beteenden som är säkra i olika situationer på vägen. Teorin är också en viktig del av körkortsutbildningen eftersom den hjälper till att minska antalet trafikolyckor och förbättra trafiksäkerheten.

I teoridelen av körkortsutbildningen får man lära sig om olika trafikregler, vägmärken och andra aspekter av körkortsinnehavet, och man får också lära sig om riskhantering, attityder och körteknik. Teorikursen är en obligatorisk del av körkortsutbildningen och det är viktigt att man har goda kunskaper i teorin innan man går vidare till den praktiska körningen.

Digital utbildningsplattform

Det digitala utbildningspaketet med tillgång till Elevcentralen innefattar interaktivt studiematerial där du kan läsa, lyssna och se filmer samt göra övningar och låtsasprov. Plattformen elevcentralen är tillgänglig från både dator, mobil samt surfplatta.